Feedbackformulier Instructiefilm BP 1.1.1.
Kunstvaardig
Jouw naam is: Daan de Vries
|
|||
Ik heb een instructiefilm bekeken met de
werkvorm:
|
Vertelpantomime
|
||
Deze film is gemaakt door de volgende
studenten:
|
Irene
van Doornik, Laurie Kist, Kine Stolwijk en Lotte van Wessel.
|
||
De film is een goed middel om aankomende
leerkrachten te ondersteunen bij het
aanbieden van een drama/dans werkvorm voor een bovenbouwgroep van 25
– 30 leerlingen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
Motivatie:
|
|
Er wordt
goed uitgelegd wat het spel inhoudt. Alleen wordt er in het filmpje
aangegeven dat het vooral voor een onderbouwgroep is, voor een bovenbouwgroep
wordt er niet echt uitgelegd hoe je dat zou moeten doen?
|
|
Duidelijk wordt hoe een aankomende leerkracht
deze drama/ dans werkvorm aan kan bieden aan een bovenbouw klas van het
basisonderwijs: Een leek zou door de getoonde stappen te volgen tot een
dergelijke uitvoering van de werkvorm moeten kunnen komen
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
Motivatie:
|
Er wordt
heel duidelijk uitgelegd waar je op moet letten als leerkracht en hoe je
leerlingen die er even niet zo zin in hebben weer mee kunt krijgen. In het
midden zit wel een heel lang stuk met uitleg zonder dat in beeld verschijnt
wat er precies uitgelegd worden. Daardoor vond ik het moeilijk om te horen
wat er uitgelegd werd aangezien er op beeld heel veel gebeurde.
|
||
In de film is de onderstaande informatie
verwerkt:
|
Onvoldoende
x
x
|
Voldoende
x
|
goed
x
x
|
Motivatie:
|
|
Overall
dus een voldoende. Lesdoelen worden niet echt gegeven. In het hele filmpje
zie ik, helaas, niks terug van de kinderboekenweek. Er wordt wel heel
duidelijk uitgelegd hoe je als leerkracht dit onderdeel zo goed mogelijk kan
laten spelen.
|
|
In de film is de onderstaande informatie
verwerkt
|
Onvoldoende
|
Voldoende
x
|
goed
x
x
x
|
Motivatie:
|
Je hoort
duidelijk dat de stem is die uitlegt Laurie is. Da datum kan je vinden door
te kijken wanneer het filmpje is geüpload op YouTube, om dat er expliciet bij
te zetten lijkt me niet nodig. Het doel van de film is bij iedereen
hetzelfde. Mensen die nog nooit van deze drama vorm hebben gehoord een beeld
te geven van het onderdeel waardoor ze dat daarna zelf zouden kunnen doen.
|
||
Alle deelnemers van een subgroep zijn zichtbaar
aanwezig in de film en spelen een rol.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
Motivatie:
|
Iedereen
komt voor in het filmpje.
|
|
|
In de instructiefilm zijn de volgende ‘scenes’
te herkennen:
Studenten
laten de werkvorm zien, zoals deze na de voorbereiding en oefening, in de
klas uitgevoerd kan worden.
In een
aantal heel korte scenes, laat steeds een detail zien waar je bij de
uitvoering van de werkvorm in een bovenbouwgroep, op moet letten. Zie het boek
‘Kijk op Spel’ voor deze informatie.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
x
|
goed
x
|
Motivatie:
|
|
Het is
prima en duidelijk, ze laten de werkvorm duidelijk zien. Alleen het 2de
deel laten ze niet per onderdeel zien. Het groepje heeft het eigenlijk in 1
groot filmpje allemaal bij elkaar gegooid waardoor je de verschillende
aandachtspunten niet echt goed kunt onderscheiden.
|
|
De film heeft een prettig tempo en is boeiend,
prikkelend voor de doelgroep.
|
Onvoldoende
|
Voldoende
|
goed
|
Motivatie:
|
Het
middenstuk duurt echt lang zonder echte variatie. Daardoor verloor ik mijn
aandacht en weet ik niet precies wat er daar werd verteld. Het hoofddoel van
het filmpje is voor mij daarentegen wel heel duidelijk dus het is hartstikke
geslaagd.
|
||
Op de instructiefilm heeft de student middels
een quadblogsessie van medestudenten commentaar ontvangen en verwerkt. Het
commentaar wordt geschreven op basis van de bovenstaande punten.
|
|
||
Motivatie:
|
|
||
De film duurt tussen de 4 en 5 minuten.
|
Ja/nee
|
||
|
|
donderdag 23 oktober 2014
Feedbackformulier Instructiefilm
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten